معرفی محصول

سیستم تیرچه فولادی با جان باز در ترکیب با بتن شامل ترکیب یکپارچه ای از تیرچه های فلزی خود ایستا با فواصل تقریبا یکسان و دال بتنی فوقانی است که به صورت  T  شکل عمل میکند . تیرچه فولادی با جان باز عضو پیش ساخته ای است که به صورت خرپاهای ویژه دو سر ساده اجرا میشود . تیرچه فولادی از سه جزء بال تحتانی و اعضای قطری و بال فوقانی تشکیل شده است . بال تحتانی تیرچه که از تسمه ساخته میشود ، بعنوان عضو کششی خرپا عمل کرده و بارهای وارده را تحمل میکند . در مرحله ی اول بارگذاری تیرچه ، بال تحتانی به عنوان عضو کششی خرپای تیرچه ، باید قادر به تحمل نیروی کششی (حاصل از لنگر خمشی) ناشی از وزن خود تیرچه در زمان حمل و نقل باشد . این عضو در مرحله دوم بارگذاری تیرچه بایستی قادر به تحمل نیروی کششی (حاصل از لنگر خمشی) ناشی از وزن مرده سقف در فاصله محور تا محور تیرچه ها باشد . در مرحله سوم بارگذاری تیرچه (مرحله بهره برداری) نیز بال تحتانی به عنوان عضو کششی تحت لنگر ناشی از بارهای وارده عمل میکند . اعضای قطری تیرچه (زیگزاگ یا گوشواره) که معمولا از میلگرد میباشند به عنوان عضو مورب خرپا عمل نموده و به کمک اعضای کششی و فشاری ، ایستایی لازم را برای تحمل بارهای وارده در سه مرحله ی بارگذاری تامین می نمایند .بال فوقانی تیرچه از نبشی ، تسمه یا ناودانی ساخته شده و در داخل بتن پوششی قرار میگیرد . این عضو در مرحله اول و دوم بارگذاری ، وزن تیرچه به هنگام حمل و نقل و همچنین وزن مرده سقف را در هنگام بتن ریزی و قبل از حصول مقاومت بتن پوششی تحمل می نماید . در مرحله سوم بارگذاری تیرچه ، به همراه سایر اعضای   تیرچه ، بارناشی از بارهای مرده و زنده را در هنگام بهره برداری تحمل میکند .

 

  • ارتفاع  تیرچه از ۱۸ تا ۴۰ سانتی متر
  • طول تیرچه از ۱ متر تا ۹ متر
  • عرض بال تحتانی از ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلی متر
  • عرض بال فوقانی از ۶۰ تا ۸۰ میلی متر
  • قطر میلگرد عرضی از ۸ تا ۱۲ میلی متر
  • فولاد مصرفی در اعضای اصلی از نوع ST-37
  • فولاد مصرفی در اعضای میلگردی از نوع S340
  • فولاد مصرفی در بال فوقانی از نوع سرد نورد
  • جوشکاری به روش گاز محافظ CO2
  •  خود ایستا بودن تیرچه (عدم نیاز به شمع بندی)
  • امکان بتن ریزی همزمان چند سقف
  • کاهش میزان بتن مصرفی و کاهش وزن سقف
  • یکپارچگی سقف و اسکلت به دلیل جوشکاری تیرچه ها به اسکلت
  • مناسب برای دهانه های بلند و بارگذاری های سنگین
  • امکان حذف کش ها در اسکلت فلزی
  • سرعت و سهولت در اجر